Acnebehandelingen

"Let's make one thing very clear: your skin."

Acnebehandelingen

Acne is een huidaandoening die verschillende oorzaken kan hebben. Daarom is een advies op maat heel belangrijk. Het doel van onze acnebehandelingen is uiteraard het onder controle krijgen van acne. Indien gewenst kunnen we daarna, de door acne ontstane huidschade zoals vlekjes, roodheid en littekens zoveel mogelijk herstellen waardoor jouw huid een gladder en egaler aanzien krijgt.

Acne kenmerkt zich door een vette huid, mee-eters, rode bultjes, puistjes of onderhuidse ontstekingen. De klachten komen veelal voor in het gezicht, op de rug of de borst. Op deze plekken zijn de talgklieren actiever. Ook kunnen er huidoneffenheden zoals pigmentvlekjes, rode vlekjes, een grovere huidstructuur en littekens als gevolg van de ontstekingen te zien zijn.

Behalve de standaard acnebehandelingen (grondige dieptereinigingen), zijn er andere, vaak effectiever behandelingen, die kunnen worden ingezet om de klachten van acne te verminderen en te verhelpen:

Tijdens het intakegesprek bekijken we samen welk behandeltraject het beste bij jouw situatie past.

Wij zijn door vrijwel alle zorgverzekeraars gecontracteerd. Wanneer je een aanvullende verzekering hebt, dan komen deze behandelingen mogelijk (deels) voor vergoeding in aanmerking. Tijdens het eerste gratis consult kunnen we dit voor je nakijken.

Onze huidtherapeuten zijn lid van de NVH (Nederlandse Vereniging voor Huidtherapeuten) en staan ingeschreven in het Kwaliteitsregister Paramedici.