OXYBio² LED Therapie

Een non-invasieve behandeling waarbij gebruik kan worden gemaakt van 5 kleuren LED licht

LED Therapie met pure zuurstof

Wat is LED therapie?

Uit vele wetenschappelijke onderzoeken is gebleken dat LED-therapie de celstofwisseling en de aanmaak van collageen en elastine verhoogt. Daarnaast heeft het een gunstige uitwerking op de bloedcirculatie en het herstellend vermogen van de huid. In de cosmetische sector wordt LED-therapie veelvuldig ingezet voor huidverjonging, algemene huidverbetering en een versnelde (wond)genezing na een intensieve behandeling. De downtime na een behandeling kan hiermee aanzienlijk worden beperkt.

Hoe werkt de OXYBio² Light Therapy?

LED therapie in combinatie met zuurstof maakt gebruik van kleuren golflengtes van zichtbaar licht die specifieke verbeterende en verjongende prestaties in de huid hebben. Huidcellen hebben het vermogen om licht te absorberen en te gebruiken als een energiebron voor de reparatie en verjonging van beschadigde brandstofcellen of bacteriën te doden. De lichtstralen kunnen afhankelijk van kleur tot 10 mm diep de huid indringen.

Over de behandeling

Er wordt geen zonlicht of UVA- en UVB stralingen geproduceerd. De huid kan niet verbranden en wordt niet bruin. De behandeling is volledig pijnloos. Er is slechts een lichte warmte te voelen die door onze cliënten als zeer aangenaam en ontspannend wordt ervaren. Naast het licht komt er tevens pure zuurstof van medicinale kwaliteit vrij. Dit zorgt voor meer zuurstof in het bloed en bevordert daarmee de zuurstofvoorziening naar de hersenen, de spieren en andere organen. Door de verneveling van pure zuurstof ontstaat een ventilatie van koele lucht. Behalve dat het aangenaam en verkoelend gevoel geeft op de huid, ontstrest deze behandeling en voel je je na afloop meteen 'beter in je vel!'

Studies hebben aangetoond dat collageen wel 150% tot 200% vergroot zal worden. De hydratatie van de huid kan verhoogd worden tot wel 600% (!) wanneer de huid wordt blootgesteld aan LED. Deze verhoogde cellulaire activiteit stimuleert de vorming van nieuw collageen en elastine; de bouwstenen van een gezonde huid. Ook stimuleren de lichtgolven de herstellende processen die in de huid plaatsvinden. Door de diverse golflengtes te combineren, kunnen verschillende processen in de huid tegelijkertijd worden beïnvloed. Het regelmatig ondergaan van een kuurt LED therapie, zal bijdragen aan een stralende en gezonde huid.

LED Therapie in kuurverband of als add-on

De behandeling is te boeken als losse behandeling, in kuurverband of als add-on na een intensieve huidbehandeling. De tarieven vind je op onze tarievenpagina of in de online boeking widget.

OXYBio² LED therapie kan bij ongeveer alle huidverbeterende en -verjongende behandelingen worden ingezet voor een mooier en sneller resultaat:

- Rondom operaties, voor snellere genezing en vermindering van littekens
- In combinatie met Botox en injectables
- In combinatie met (fractional) laser
- In combinatie met peelings, microdermabrasie, dermabrasie
- In combinatie met microneedling (SkinPen)
- In combinatie met zuurstofbehandelingen

Vijf verschillende kleuren LED licht waarmee gecombineerd kan worden

Rood licht therapie - Verjonging - 620 nm

Rood licht is goed voor alle huidtypes. Het verjongt de huid door een verbeterde doorbloeding en het verhogen van de productie van collageen. Naast een krachtige anti-aging werking, heeft rood licht ook een anti-inflammatoire werking op de huid.

De voordelen van Rood licht therapie:

• Minimaliseert fijne lijntjes en rimpels
  • De huid is gladder, steviger en voller
  • Het egaliseert de huidteint
  • Verhoogt de hydratatie
  • Kalmeert irritatie en roodheid
  • Stimuleert de bloed- en lymfecirculatie
  • Versnelt het genezingsproces
  • Herstelt de natuurlijke helderheid en glans

Oranje/Geel licht therapie - Vitaliserend en kalmerend- 600 nm

Oranje/geel licht stimuleert het zenuwstelsel en het lymfestelsel en werkt aan de versteviging en versterking van de spieren onder de opperhuid. Geel licht is zeer effectief bij de behandeling brandwonden (zoals zonnebrand), of na een intensieve huidbehandeling (warmte in de huid). Dit licht is ook goed in te zetten wanneer je last hebt van gevoelige huidaandoeningen zoals rosacea, eczeem en psoriasis. Het vermindert roodheid, zwelling en ontstekingen en stimuleert collageen en elastine.

Oranje/geel licht helpt de huid te revitaliseren en de teint te verbeteren. Oranje licht werkt goed wanneer je een mooie glow wenst.

De voordelen van Oranje/Geel licht therapie:

• Verbetert de teint van de huid
  • Vermindert roodheden, zwellingen en ontstekingen
  • Herstellend na een zonverbranding
  • Vermindert/kalmeert gevoelige huidaandoeningen zoals rosacea, eczeem en psoriasis
  • Herstellend na een intensieve huidbehandeling
  • Stimuleert het zenuwstelsel en lymfesysteem
  • Verstevigt en versterkt spierweefsel
  • Stimuleert collageen en elastine
  • Huidverstevigend
  • Geschikt voor een gevoelige huid

Groen licht therapie - Rustgevend en egaliserend - 530 nm

Groen licht wordt gevonden in het midden van het zichtbare spectrum, waardoor de balans en rust op de huid terugkeert en roodheid vermindert. Het kalmerende effect heeft ook anti-inflammatoire eigenschappen en kan zelfs helpen hyperpigmentatie verminderen. Groen licht beïnvloedt de melanocyten (de cellen die de melanine, het pigment in de onderste laag van de epidermis produceren).

De verjongende voordelen van groen licht therapie kan helpen pigmentatieproblemen te verbeteren die veroorzaakt zijn door bijvoorbeeld zonneschade. Deze behandeling kan helpen de verschijning van sproeten, ouderdomsvlekken, zonnevlekken, rode, bruine vlekken en levervlekken te vervagen. Andere vormen van hyperpigmentatie en melanineproblemen die leeftijdsgebonden zijn, kunnen worden verlicht door het gebruik van licht van deze golflengte.

De voordelen van Groen licht therapie:

• Vermindert droogterimpels en spanning van de huid
  • Verzacht algehele huidproblemen
  • Hydraterend en kalmerend
  • Helpt bij pigmentatieproblemen en oneffenheden
  • Zorgt voor een egalere teint

Blauw licht therapie - Activerend en zuiverend - 470 nm

Blauw licht activeert de huid; het zet de huid weer aan het werk. Hierdoor is dit licht perfect voor de rijpere huid, vooral in combinatie met een onzuivere en verstopte huid. Blauw licht heeft krachtige anti bacteriële eigenschappen die ontlasten en zuiveren waardoor de huid met veel onzuiverheden of acne wordt geholpen om de talgproductie te normaliseren.

De voordelen van Blauw licht therapie:

• Helpt bij het ​​doden van bacteriën in de huid
  • Vermindert actieve acne
  • Voorkomt meerdere puistjes
  • Laat de poriën minder opvallen
  • Helpt om infecties te bestrijden

Violet Licht therapie (blauw en rood) - Relaxing & zuiverend
Door het combineren van blauw en rood licht, creëren we violet golflengtes. Met deze kleur activeren we krachtige anti-bacteriële eigenschappen die de huid reinigen en zuiveren. Ze doden de acne veroorzakende bacteriën en zorgen spanning/kramp in de huid te verlichten.

Voor de gevoelige en problematische huid biedt violet licht verbeterde voordelen en is het klinisch bewezen als een van de meest effectieve behandelingen voor inflammatoire (actieve) acne en littekens.

De voordelen van een gecombineerde Violet licht therapie:

• Verbeterde behandeling van acne
  • Zuivert op een vriendelijke manier; zonder irritatie
  • Normaliseert een onevenwichtige huid
  • Ontstrest de huid
  • Vermindert ontstekingen en zwellingen

Wit licht therapie - Winterblues / vermoeidheid / depressies

De OXYBio² Light Therapie beschikt door de combinatie van alle kleuren tevens over wit lichttherapie. Deze wordt zeer succesvol ingezet bij bestrijding van (winter)depressies of moeheid. Tekenen hiervan zijn moeheid, somberheid, weinig energie, niet uitgeslapen wakker worden, slaapstoornissen, verstoord dag-/nachtritme, jetlag, etc.

De voordelen van Wit licht therapie:

• Versterkt het immuunsysteem
  • Activeert de celstofwisseling en celregeneratie
  • Stimuleert de vorming van bloed
  • Bevordert wondheling
  • Verhoogt de aanmaak van collageen
  • Stimuleert de zuurstoftoevoer van de huid
  • Reguleert de vochthuishouding van de huid
  • Verbetert de elasticiteit en spankracht
  • Wordt zeer succesvol ingezet bij vermoeidheid, somberheid, weinig energie, etc.

Contra-indicaties

Voordat we starten met een behandeling vindt er altijd eerst een gratis en vrijblijvend intakegesprek plaats waarbij gekeken wordt of LED therapie een geschikte behandeling is en welk programma het meest geschikt is.

Personen met bepaalde auto-imuumziekten, PCO, Lupus Erythematose of Albinisme komen helaas niet in aanmerking voor de behandeling.

Ook het gebruik van bepaalde medicijnen of plantenextracten die lichtgevoeligheid veroorzaken zijn niet te combineren met de lichthterapie. Voorbeelden zijn bepaalde antibiotica, antidepressiva, Roacutane, MTX, antischimmelmedicatie en St. Janskruid. Veelal is het voldoende 5 dagen deze medicatie te stoppen alvorens een behandeling/kuur te ondergaan.