“Let’s make on thing very clear: your skin."

Wat verstaan we onder acne?

Acne is de medische term voor (jeugd)puistjes. Het is een probleem van de talgklieren dat bij alle leeftijden kan voorkomen. Je herkent het aan rode bultjes, mee-eters en onderhuidse ontstekingen. Het advies is om acne te laten behandelen, omdat er anders huidoneffenheden kunnen achterblijven, zoals rode vlekjes en acnelittekens.

Wat zijn de oorzaken van acne?

Jouw acne is een huidprobleem dat verschillende oorzaken kan hebben. Daarom is een professioneel advies op maat voor de start van jouw acnebehandeling heel belangrijk. Bij een overmatige talgproductie en ophoping van dode huidcellen kunnen poriën verstoppen. Hierdoor kan de acnebacterie snel groeien en ontstaat een puistje. Hormonale schommelingen, stress en voeding kunnen de klachten verergeren.

Veelvoorkomende symptomen bij acne

• Puistjes
    Een puistje kennen we allemaal wel. Bij een puistje is de talgklieruitgang verstopt. Dit begint als mee-eter. Als de mee-eter gaat ontsteken, spreek je van een puistje.
  • Mee-eters
    Dit kan een zwart puntje zijn, een open mee-eter, of juist een wit bultje dat nog gesloten is. De witte mee-eters zijn de boosdoeners. Deze kunnen, als ze niet worden verwijderd, puistjes veroorzaken. Daarom is het bij deze vorm van onzuiverheden ook goed om het te laten behandelen.
  • Grove poriën
    Talg op ons lichaam is nodig als een gezond beschermlaagje. Wanneer de aanmaak en afvloed van talg niet in balans is, kunnen poriën verstoppen. Als dit proces langer optreed kunnen poriën uitwijden en er "grover" eruitzien. Middels behandelingen kunnen we overmatig talg verwijderen, waardoor poriën optisch kleiner lijken.
  • Gerstekorrels
    Verharde, witte bultjes, vaak gezien rondom de ogen, worden gerstekorrels genoemd, oftewel een milia. Het ontstaat door een ophoping van keratine in de huid. Een milia in de huid is lastig om zelf te verwijderen, omdat deze vaak is afgesloten door een dun hoornvlies. Gerstekorrels komen vaak voor bij een huid die droog is en een vochttekort heeft. Aanvullende hydraterende producten kunnen dit goed voorkomen.

Behandelmogelijkheden acne
Behalve de standaard acnebehandeling (de dieptereinigingen), zijn er ook andere behandelingen die kunnen worden ingezet om de klachten van acne te verminderen en te verhelpen:

Benieuwd of wij iets voor jou kunnen betekenen?

Wij informeren je graag en staan garant voor een eerlijk advies. Een afspraak inplannen voor een gratis intakegesprek inclusief een vrijblijvend behandelplan op maat, kan eenvoudig via de knop ‘maak afspraak.' Kies vervolgens voor 'gratis intakegesprek.' Voor sommige indicaties/behandelingen is het mogelijk om deze gratis intake te combineren met aansluitend een eerste behandeling naar keuze. Wanneer dit jouw voorkeur heeft, kies dan voor 'Meet & Treat.'

Heel graag tot ziens in de kliniek!